0Shares

איך מרוויחים כסף מפודקאסט: 5 דרכים יצירתיות

איך מרוויחים כסף מפודקאסט: 5 דרכים יצירתיות

חושבים להקים פודקאסט ומעוניינים לדעת איך מרוויחים כסף מפודקאסט וכמה כסף אפשר לעשות מפודקאסט? אולי כבר הוצאתם את הפודקאסט שלכם לאוויר העולם ואתם כעת מחפשים דרכים להפיק ממנו רווחים?

בימים בהם פודקאסטים חדשים צצים חדשות לבקרים, גם אתם יכולים למנף את עצמכם כמומחים בתחומכם, למשוך קהל, לחבור לבעלי השפעה, לבנות מותג אישי ולהמריץ את החשיפה לעסק שלכם.
יש דרכים רבות ושונות לעשות כסף מפודקאסט, אולם דרך מסוימת עשויה לעבוד יותר טוב או פחות טוב במהלך חייו של הפודקאסט. לפניכם שיטות בדוקות לגרום להרוויח מפודקאסט ולהניב הכנסות:

1. חסות ופרסום

פרסום וחסוּת מסחרית (Sponsorship) הן השיטות הראשונות שכדאי לבדוק אם אתם מנסים לעשות כסף מהפודקאסט שלכם. ישנן רשתות פרסום בפודקאסטים שישמחו לקשר אתכם עם מפרסמים – רשתות שלוקחות על עצמן את מציאת המפרסמים ומו"מ על תעריפים עמן, ועוד.

כדאי לדעת שיש צורך בכמות מינימאלית של מאזינים כדי לעבוד עם הרשתות (רבים מהפודקאסטרים אמריקאיים, למשל, אוהבים לעבוד עם Authentic ו-SXM Media לשעבר Midroll).

ומה אם הקהל שלכם הוא קהל או נישתי יותר? במקרה כזה תוכלו ליצור קשר ישיר עם חברות שעשויות להתאים לו.

2. תמרצו מכירות של מוצרים ושירותים

לפני שאתם ממהרים למצוא נותני חסות (ספונסרים), בחנו את התחום עליו הפודקאסט שלכם מדבר. האם הפודקאסט שלכם רלוונטי לאותו מאזין שמקפיד להאזין לכם באופן קבוע? במידה שכן, חשבו על אסטרטגיה למנף את הפודקאסט לטובת הגברת המכירות.

למדו איך לנצל את העובדה שהמאזינים שלכם ממש מקשיבים לכם; הנחה בלעדית לקהל הנאמן שלכם, למשל, יכולה לעודד מכירות. במידה שאתם מציעים מוצרים ושירותים, אל תחששו לקדם אותם, או להציע הנחות (בהנחה שמדובר במוצרים רלוונטיים לקהל, כמובן).
חשבו על מכירת מוצרים שקשורים בפודקאסט שלכם, כולל מוצרים פיסיים (כמו חולצות, ספלים, כובעים).

3. מערכות יחסים

נטוורקינג היא אחת הסיבות העיקריות בגללן אנשי מקצוע מחליטים להקים פודקאסט. בדומה לעולם העסקים, גם בעולם הפודקאסטים יש חשיבות גדולה לקשרים. מחפשים מרואיין פוטנציאלי לפודקאסט שלכם? במקום לבחור אורח על-פי ה"סטאטוס" שלו, עדיף לראות את התמונה הגדולה יותר ולהזמין אורחים שישמחו לשתף עמכם פעולה גם בהמשך הדרך.

4. שיווק שותפים

שיווק שותפים (Affiliate marketing) מאפשר לקבל עמלה על כל גולש שביצע רכישה לאחר שהפנתם לעמוד מוצר או שירות כלשהו. השיטה עובדת היטב כאשר אתם מקדמים מוצרים או שירותים שאתם מכירים – שכן אז אתם עושים זאת בצורה אותנטית ואמינה.

אין לכם קהל מאזינים גדול מספיק בכדי להסתייע בשירותיהן של חברות נותנות חסות? תוכלו ליצור מקטע פרסומי משלכם כדי לקדם הצעת שיווק שותפים, או להשתמש בשיטה הישנה ו"להכניס" אזכור של המוצר או השירות בזמן שאתם מעבירים את התוכן הרגיל שלכם.

אפשר למצוא תכניות שיווק שותפים כמעט לכל מוצר או שירות פופולארי, אמזון היא דוגמה ידועה אחת לתכנית כזו. קיימות רשתות נוספות, כגון ShareASale, המציעות ממשק חיפוש והצטרפות לתכנית שיווק שותפים ספציפית.

חובבי תוספים? כדאי לכם לבדוק את Lasso, תוסף המאפשר ליצור קישורים קצרים המפנים אל קישור המעקב המיוחד שלכם (נוסף על תכונות אחרות שלו שתוכלו לנצל). הכוונה היא לקישור קליט וזכיר שקל להזכיר במהלך הפודקאסט שלכם.

אפשר גם להקים בלוג שיאפשר לגולשים לאתר בקלות דברים שהזכרתם בפודקאסט, כמו שמות חברות ומוצרים.

5. מימון המונים (Crowdfunding)

במקרים מסוימים כדאי לשקול את האפשרות להוציא קריאה לתמיכה כספית מקהילת המאזינים – כתמיכה בעבודה ובפודקאסט שלכם. דרך זו יכולה להתאים לא רק לפודקאסטים הקשורים בתחום הבידור, אלא לכל פודקאסט עם קהילה חזקה המייצר ערך אמיתי למאזינים הנשען על תמיכה כספית.

Pateron היא פלטפורמה המאפשרת לקבל כספית תרומות מהקהל שלכם, ובצורה פשוטה למדי, באופן המאפשר לכם להציע תוכן נוסף או בונוסים, בהתאם לסכום הכסף שנתרם על ידי כל מאזין. היא נותנת לכם גם את האפשרות לנהל פיד (feed) RSS בתשלום.

היתרונות הבולטים בשימוש בפלטפורמת מימון המונים:

  • מקור הכנסה נוסף בעזרת תוכן חדש ובלעדי למעריצים ה"שרופים" שלכם.
  • מערכת יחסים ישירה ובלתי אמצעית עם המאזינים שלכם.
  • פודקאסט המסוגל לפעול מבלי להישען על פרסומות או חסוּת בתשלום וכך מאפשר לכם עצמאות רבה יותר.

אז כמו שראינו כאן, יש מגוון דרכים להפוך את הפודקאסט החדש או הוותיק שלכם למכונה לצירת כסף, כאשר דרך המתאימה לפודקאסטר אחד עשויה שלא להתאים לפודקאסטר אחר. הדרך לפודקאסט שמניב מזומנים עשויה להיות ארוכה, אך אפשרית בהחלט. בכל מקרה, זכרו שהמשתנה החשוב לפני הכל (שאולי גם יאפשר לכם עבודה קלה יותר) היא ליהנות מהדרך!

נכתב על ידיטל הלוי

אוהב לקרוא ולחקור. חובב נגינה, טיולים, סיורים במעמקי הנפש, ויטמינים ומינראלים.

נגישות