0Shares

מיקרופון לפודקאסט – מהו המיקרופון המומלץ לפודקאסט שלך

מיקרופון לפודקאסט – מהו המיקרופון המומלץ לפודקאסט שלך

מקליטים פודקאסט? 6 מיקרופונים מומלצים שכדאי לכם לבדוק

הרעיון כבר מגובש, המרואיינים מחכים לסימן וממש בעוד רגע תוכלו להפיח חיים בחלום שיושב בראש כבר המון זמן. עכשיו נשאר רק לדאוג לכל העניינים הטכניים שיאפשרו לפודקאסט שלכם להמריא. אחד הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר שתצטרכו לדאוג להם הוא כמובן מיקרופון לפודקאסט – לכאורה החלטה פשוטה למדי – אך עם השפעה רבה על איכות התוצר. למזלכם, אנחנו כאן כדי לעשות לכם חיים קלים עם כמה מהמיקרופונים המובילים שיעזרו לכם להתחיל להקליט בצורה איכותית:

לפני הכול: מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמחליטים?

🧑‍💻חיבור – ישנם שני סוגי חיבורים מרכזיים למיקרופונים – USB שמתחבר ישירות למחשב או XLR שמתחבר למגברים ולמערכות שמע או למחשב בעזרת מתאם. למתחילים נמליץ לבחור במיקרופון USB. אם אתם מעוניינים לרכוש ציוד מקצועי נוסף – ניתן בהחלט לשקול גם מיקרופונים עם חיבור XLR.
🗣 מספר דוברים – האם רוב הזמן יהיה בפודקאסט דובר אחד או שהוא מבוסס על ראיונות עם כמה דוברים? אולי בכלל תרצו לשלב בו גם הקלטת מוזיקה חיה? אלו שאלות חשובות שישפיעו רבות על ההחלטה שתקבלו.
🔊 רעשי רקע – האם אתם מקליטים באולפן, בחדר אקוסטי או לחלופין באזור רועש במיוחד? חלק מהמיקרופונים יכולים לבודד רעשים מהסביבה, לאחרים תצטרכו לחבר אביזרים נלווים (פופ-פילטר) ובמקרים מסוימים לא תידרשו כלל לעשות זאת.

מוכנים? אלו המיקרופונים המובילים ששווה להכיר

Shure SM58

אמ;לק: יש שמגדירים אותו כמיקרופון הפופולרי ביותר בעולם. הוא פועל בתדרים מיטביים להקלטת דיבור ולכן נחשב מוצר מבוקש ביותר בקרב יוצרי פודקאסטים.
חיבור: XLR
מאפיינים שחשוב להכיר: פופ-פילטר (מסנן רעשים) מובנה, מערכת פנימית למניעת הפרעות בסאונד בעקבות זעזועים בזמן ההקלטה, מחיר גבוה יחסית אך גם איכות הקלטה גבוהה שמצדיקה אותו.

Blue Yeti Nano

אמ;לק: מיקרופון מאוד פופולרי בעיקר בגלל התאמת מצבי העבודה עם אפשרויות ההקלטה הרבות ומחיר המשלם באופן יחסי. לבלו יטי יש ארבעה מצבי הקלטה: קרדיואידי (קולטים את הקול בצורה רחבה מלפנים, אידאלי לפודקאסטים), סטריאו להקלטת מוזיקה, מצב רב כיווני (אומני) לקליטת צלילים מכיוונים שונים ומצב דו כיווני המתאים לראיונות.
חיבור: USB ו-XLR

מאפיינים שחשוב להכיר: חיבור ישיר לאוזניות, אפשרות לשלוט בעוצמת הסאונד ישירות מהמיקרופון, מעמד מתכוונן, שליטה קלה במצבי ההקלטה, מחיר נמוך בהשוואה למתחרים.

מחיר כולל משלוח  $99.72 ~ כ 368 ₪

אופציה נוספת משתלמת לרכישה היא בנדל של מיקרופון + זרוע + פופ פילטר (הגנה מפני רעשי רקע)

מחיר כולל משלוח $220.15 ~ כ 813 ₪

Audio-Technica ATR2100

אמ;לק: זהו מיקרופון קרדיואידי. זה אומר שהוא בעל מירקם קליטה שעוזר לנטרל רעשי רקע מאחור ומהצדדים.

חיבור: USB ו-XLR

מאפיינים שחשוב להכיר: חיבור ישיר לאוזניות שמאפשר האזנה בזמן אמת ללא השהייה (דיליי); איכות מצוינת להמרה מסאונד אנלוגי לדיגיטלי – נתון שמשפר את הדיוק של הסאונד; כפתורים לשליטה בעוצמת הניגון באוזניות; מחיר נמוך בהשוואה למתחרים.

מחיר כולל משלוח 

Rode Procaster

אמ;לק: אין ספק כי מדובר על אחד המיקרופונים היקרים בשוק, אך המפרט שלו בהחלט שווה את המחיר. זהו מיקרופון שפותח במיוחד בעבור הקלטת דיבור – עם סינון מקסימלי של רעשי הרקע ואיכות נטולת פשרות.

חיבור: XLR

מאפיינים שחשוב להכיר: קפסולה דינמית להקלטה איכותית במיוחד, צליל מאוזן ונקי, מנגנון פנימי למניעת הפרעות בהקלטה בעקבות זעזועים ורעידות, פופ-פילטר (מסנן רעשים) פנימי מובנה, נחשב לאחד המיקרופונים האיכותיים ביותר ליוצרי פודקאסטים.

מחיר כולל משלוח $285.64 ~ כ 1054 ₪

Blue Snowball

אמ;לק: חברת Blue מייצרת מיקרופונים USB, אחד מהם הוא Blue Snowball עם כמה יתרונות הוא קטן וקומפקטי, בעל מספר מצבים המאפשרים הקלטת דובר אחד, שני דוברים או אפילו כלי נגינה. בלו סנובול יתאים לכם בהחלט לגמישות וניידות ליוצרי פודקאסטים

חיבור: USB

מאפיינים שחשוב להכיר: קל לשימוש – ניתן לחבר אותו למחשבי PC או MAC ולהשתמש בו ללא צורך בהתקנת תוכנה או דרייבר. איכות מקצועית להקלטת דיבור ונגינה, מחיר נמוך יחסית.

מחיר כולל משלוח $67.57 ~ כ 249 ₪

Samson Go Mic

אמ;לק: יוצאים להקליט במקומות אחרים? זהו מיקרופון לפודקאסט האידאלי בשבילכם. הוא קטן, נייד ומאפשר הקלטה איכותית גם בחללים פתוחים או בסביבה רועשת.

חיבור: USB

מאפיינים שחשוב להכיר: בעל שני מצבים – אחד להקלטה קרובה של ראיונות, דיבור או נגינה ושני להקלטת ההתרחשות בחללים גדולים. לכן הוא מתאים גם להקלטת מופעי נגינה ושיחות מרובות משתתפים. מחירו נמוך יחסית ויוצרים מעדיפים להחזיק אותו כמיקרופון נוסף לנסיעות.

מחיר כולל משלוח $45.52 ~ כ 168 ₪

קיימים מגוון של מיקרופונים להקלטה ברחבי האינטרנט, אם כבר רכשתם מיקרופון לפודקאסט שלכם שתפו אותנו בחוות הדעת שלכם בתגובות ועזרו לעוד יוצרי פודקאסטים לקבל את ההחלטה הנכונה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו

נכתב על ידימאור מואיגר

מאור מואיגר הוא כותב ועורך תוכן עם תשוקה להסביר נושאים מורכבים בצורה הכי פשוטה שיש.
את הסיפור הראשון שיצר בגיל 7, אמא שלו עוד שומרת במגירה ומאז הוא לא הפסיק לכתוב.
לאורך הדרך הוא כתב בין היתר לאתר "וואלה", "בזק", על סדרות וסרטים ל"סטינג TV" וכמובן על כל מה שחם בעולם הפודקאסטים ל-RLive.

נגישות