0Shares

רשימת אתרים מובילים להורדת תמונות בחינם מעודכן 2024

רשימת אתרים מובילים להורדת תמונות בחינם מעודכן 2024

הדבר החשוב ביותר בעולם הדיגיטלי הוא למצוא תמונה שתתפוס את העין של הקורא. התמונות הן כרטיס כניסה לאתרים ולרשתות החברתיות ולתכנים המוצעים בהם. בהתאם לכך, תמונה שתצליח לרגש ולעורר את הסקרנות של הקוראים, מגדילה בצורה משמעותית את התפוצה. 

בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם רשימה של עשרת האתרים המובילים לשנת 2024, העשירייה הפותחת שלנו להורדת תמונות בחינם, עבור הבלוג או הרשת החברתית או כל שימוש אחר שתרצו לעשות בהם. 

כל יצירה בעולם הדיגיטלי מוגנת בזכויות יוצרים. אם השתמשתם בתמונה שהורדתם באינטרנט לא מתוך מאגר חינמי, אתם מסתכנים בהפרה של זכויות היוצרים. לצורך כך, נוצרו המאגרים הגדולים של תמונות בחינם, המבטיחים עבורכם שימוש בטוח בתכנים באתר למטרות עסקיות או אישיות. 

10 אתרים לתמונות חינם מובילים לשנת 2024

הערה חשובה: לפני שאתם ניגשים למאגרי התמונות עצמם, אנחנו ממליצים לכם לעבור על תנאי הרישוי ועל סוג התכנים המוצעים באתר. בהמשך המאמר נסביר קצת יותר על תנאי הרישוי ועל ההבדל בין מאגרים בתשלום למאגרים בחינם. 

חלק מהאתרים משלבים תמונות בתשלום מאתרים אחרים, לדוגמא באתר של Pixabay יש תמונות בחינם ויש כאלו שעולות כסף, האתר מפנה אתכם לאתר אחר שם תוכלו לרכוש אותם. דבר נוסף, עליכם בכל מקרה נתון, לציין את שם האתר שממנו הורדתם את התמונה, גם עבור אתרים ללא זכויות יוצרים, שבהם שאין צורך לתת קרדיט לאמן שצילם את התמונה. 

בואו נתחיל עם הרשימה! 🤙

Pixabay

האתר מציע מאגר תמונות ללא זכויות יוצרים של קהילת אנשי קריאייטיב, ללא צורך ברישיון ספציפי עבור התמונות באתר. בניגוד לאתרים אחרים, כל התמונות מגיעות עם רישיון של Pixabay אין צורך לתת קרדיט ספציפי לאמן, אבל צריך כמובן לציין את האתר שממנו הורדתם את התמונה. ניתן להשתמש בתמונות לצרכים אישיים ומסחריים. מאגר התמונות מכיל עשרות אלפי תמונות הניתנות להורדה לפי גדלי רזולוציה שונים.

כתובת: pixabay.com

Unsplash

אחד המאגרים הגדולים ביותר עבור תמונות בחינם להורדה, עם יותר משלושה מיליון תמונות. המאגר מותאם עבור כל סוגי המסכים והוא אחד מהאתרים הנוחים ביותר לשימוש. פשוט הקלידו את מילת החיפוש המתאימה עבור התמונה, וסרקו את התוצאות המתקבלות.

אחד הפיצ'רים הייחודיים של האתר הוא היכולת ליצור קבצי תמונות באופן אישי. משתמשים באתר יכולים ליצור קבצים מתאימים עבור נושאים רלוונטיים כגון חתונות, כנסים בין לאומיים, חגים ומועדים וכל קובץ אחר כנדרש. האתר מכיל תמונות של צלמים ממקומות שונים בעולם, צלמים מקצועיים ואלו העוסקים בתחום כתחביב. ניתן להשתמש בתמונות באופן חופשי ללא זכויות יוצרים.

כתובת: unsplash.com

Flickr

אחד ממאגרי התמונות הפופולאריים ביותר, הייחודיות של האתר היא המאגר העצום של מעל עשרה מיליארד תמונות! המאגר עובד עם תנאי רישוי שונים עבור התמונות. לכן, עליכם לבדוק באופן ספציפי את תנאי הרישוי עבור התמונה המבוקשת. זהו אחד המאגרים הפשוטים ביותר לתפעול, המאפשר לכם לאתר תמונות בקלות לפי מילת מפתח, ולהתאים את התמונה לצרכים שלכם באמצעות סקלת צבעים.

כתובת: flickr.com

Pexels

מאגר עשיר ומגוון של תמונות ללא זכויות יוצרים. המאגר מכיל תמונות איכותיות שנבחרו בקפידה על ידי העורכים, חלקם מתוך מאגרים אחרים ברשת. ניתן לבצע באתר חיפוש ממוקד מטרה ולהגיע בדיוק אל התמונה אותה אתם מחפשים.

כתובת: pexels.com

Stocksnap

אחד ממאגרי התמונות בחינם הפופולריים ביותר השייך לבית תוכנת העריכה הגרפית Snappa, היתרון הגדול של האתר הוא הממשק הנוח שלו והחלוקה המעולה לקטגוריות. האתר מכיל מאות אלפי תמונות באיכות גבוהה עם אפשרויות איתור תמונה מדויקות ביותר.

כל התמונות באתר מגיעות עם רישוי של CCO, תמונות ללא זכויות יוצרים לשימוש חופשי לצרכים פרטיים או מסחריים, בכדי להבין במה מדובר היכנסו להסבר המצוין באתר של Creative Commons, ארגון ללא מטרות רווח האחראי על תהליך הרישוי של תמונות באינטרנט: https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0

כתובת: stocksnap.io

Splitshire

אוסף פרטי של הצלם Daniel Nanescu, שהחליט לאחר שצבר במשך עשר שנים אלפי תמונות שנשמרו בקובץ קשיח, לשתף אותם עם הציבור בחינם. התמונות באתר מפורסמות היום בכל העולם, ברשת, במגזינים ובפלטפורמות רבות נוספות.

התמונות מגיעות ללא זכויות יוצרים וניתנות ישירות להורדה. כל התמונות באתר ניתנות להורדה ברזולוציה גבוהה. האתר מתאים במיוחד עבור אלו מכם מכם שמחפשים תמונות לא שגרתיות, בהתאם לקטגוריות לבחירה.

כתובת: splitshire.com

Freepik

אחד ממאגרי התמונות הטובים ביותר עבור אלמנטים וקטוריים, המתאים במיוחד עבור אנשים עם זיקה לעיצוב, המחפשים הרבה יותר מאשר תמונה להורדה. עבור השימוש בתמונות תצטרכו לתת קרדיט לאתר. השימוש באתר בחינם מוגבל בהיקפו והשימוש בתשלום מכיל הרבה יותר תמונות ואפשרויות עריכה.

כתובת: freepik.com

Rgbstock

אחד המאגרים המעניינים ביותר ברשת של קבוצת צלמים וגרפיקאים, ששמו לעצמם למטרה לספק עבורכם תמונות באיכות גבוהה. היתרון של האתר הוא הייחודיות של התמונות שנוצרו על ידי צלמים מקצועיים.

האתר נוח מאוד לשימוש עם קטגוריות במגוון נושאים, ובהתאמה לשימוש שנעשה בתמונה. באתר תוכלו למצוא תמונות עבור רקע, תמונות אבסטרקטיות, מתחמי עבודה ועוד. האתר מאפשר לכם ליצור את גלריית התמונות האישית שלכם, ולהוריד את כל התמונות באיכות גבוהה. בשביל להשתמש באתר יש להירשם ולהפעיל את החשבון ואז תוכלו להוריד את התמונות לשימוש חופשי. חשוב ביותר באתר הנוכחי לקרוא את התנאים של בעלי האתר בנוגע לשימוש חינם בתמונות.

כתובת: rgbstock.com

Canva

אתר ייחודי לעיצוב גרפי ועריכת תמונות המציע גם שירות של הורדת תמונות. מדובר באתר המיועד בעיקר לעריכה המאפשר לכם לבצע זאת בעצמכם, מבלי לעבור קורס מיוחד בעיצוב או לשלם למעצב גרפי מקצועי. באתר עצמו ישנו מאגר תמונות עשיר בחינם של יותר מ-1.6 מיליון תמונות, ניתן כמובן להרחיב את המאגר ואת האפשרויות העומדות לפניכם באתר, באמצעות מנוי בתשלום. עבור שימוש בחינם באתר תצטרכו להירשם.

האתר מתאים במיוחד עבור אלו מכם שמעוניינים לערוך את התמונות שהם מורידים או להוסיף להם טקסט מתאים. באתר יש מערכת מיוחדת להתאמת צבעים עבור התמונות, ויצירת פרויקטים באמצעות שפה גרפית אחידה. האתר מציע עבורכם גודל אחיד עבור כל תמונה ברזולוציה גבוהה.

חשוב לציין שמדובר באתר המיועד לעיצוב גרפי המציע גם מאגר תמונות ואפשרויות שונות לעריכה.

כתובת: canva.com

פיקיוויקי

מאגר תמונות בחינם עבור אלו מכם שמחפשים תמונות ללא זכויות יוצרים, בנושאים הקשורים לישראל ולחברה הישראלית. תמונות היסטוריות ועכשוויות במגוון רחב של נושאים כולל נושאים פוליטיים וחברתיים. האתר כולו בעברית והוא מכיל גלריית תמונות, אוספים ואלבומים.

כתובת: pikiwiki.org.il

אתרי תמונות בחינם או בתשלום?

כולנו רוצים לקבל דברים בחינם ולכן אתרי תמונות ללא זכויות יוצרים הם מאוד פופולריים. אבל, למרות שמדובר במאות אלפי תמונות, התכנים באתרים מוגבלים בסופו של דבר, והתכנים האיכותיים משותפים בין מיליוני משתמשים ברשת והיחודיות פוחתת. לפעמים אפשר למצוא את אותן תמונות במספר רב של פודקאסטים או פוסטים, זה פוגע בתדמית שלכם ויוצר רושם פחות יוקרתי. 

הבדל נוסף הוא שהמאגרים בתשלום מציעים למשתמשים מנוע חיפוש מדויק יותר עם חלוקה מובנית לקטגוריות, יתרון חשבון בחסכון בזמן. כאשר אתם מחפשים תמונה ספציפית, אתם יכולים לאבד זמן יקר באתרים בחינם עד שתמצאו את התמונה המתאימה. 

ההבדל האחרון בין תמונות בחינם לבין תמונות בתשלום קשור לזכויות יוצרים, ולסוגי הרישוי המסדירים את אופן השימוש בתמונות. באתרים חינמיים אתם צריכים לעשות את העבודה ולבדוק את הרישוי של כל תמונה ושל האתר עצמו, באתרים בתשלום התמונות שאתם קונים באים עם הרישוי המתאים. 

אתרי תמונות מומלצים בתשלום

*גילוי נאות: חלק מהקישורים כוללים הפניה לקישור שותפים, המחיר ישאר אותו מחיר ואף עם הנחה, כמובן אתם לא חובה להשתמש בקישור אך זה יעזור לנו כדי לעדכן את המדריך ולספק לכם ערך נוסף בהמשך.  🙃

Depositphotos

בין האתרים הפופולריים בתחום הכולל מאגר גדול של תמונות בתשלום מקצועיות עם איכות גבוהה מאוד (וקטורית). התוכנית המומלצת היא הגמישה ביותר בתשלום של 24.99 עבור 25 תמונות חודשיות, היתרון בתוכנית היא שאם לא ביצעתם שימוש ביתרה, היא תעבור לחודשים הבאים.

כתובת: depositphotos.com

Dreamstime

האתר מציע מבחר ענק של וידיאו, אודיו וכמובן תמונות בתשלום באיכות גבוהה מאוד (וקטורית), התוכנית המשתלמת ביותר כוללת חבילה בעלות של 99 ש״ח לחודש עבור 15 תמונות חודשיות ושבוע ניסיון חינם. 

כתובת: dreamstime.com

מהם סוגי הרישוי עבור מאגרי התמונות באינטרנט?

סוגי הרישוי עבור תמונות באינטרנט נקבעו על ידי Creative Commons בהתאם לארבעה מאפיינים.
ארבעת המאפיינים שנקבעו על ידי  Creative Commons הם:

  • דרישת ייחוס (by) הקובעת שבכל מקרה נתון עליכם לייחס את התמונה ליוצר או לאדם שנתן רישיון לשימוש בה.
  • שימוש לא מסחרי (nc) האוסר על שימוש מסחרי בתמונות.
  • איסור יצירה נגזרת (nd) כאן נכנס כל העניין של עריכה של תמונות, במקרה הספציפי של איסור יצירה נגזרת חל איסור לעבד, לשנות או ליצור נגזרות מהיצירה המקורית. 
  • שיתוף זהה (sa) אם יצרתם יצירה חדשה מהיצירה המקורית עליכם לשתף את היצירה תחת אותו הרישיון של היצירה המקורית. 

בכל אתרי תמונות בחינם דרישת הסף ההכרחית עבור כל סוגי הרישוי, היא מתן קרדיט לאתר ממנו נלקחה התמונה. גם עבור תמונות שמצוין בהן במפורש שאין צורך לתת בהן קרדיט לאמן עצמו, יש לציין את האתר ממנו נלקחה התמונה(!) אנחנו ממליצים לכם בכל אתר שאתם משתמשים בו, להקדיש זמן לקרוא את תנאי הרישוי שלהם. כמו בדוגמא של אתר התמונות החינמי המפורסם Flickr

המידע באתר רלוונטי במיוחד אם אתם מעוניינים להעלות תמונה לאתר ולהבטיח את זכויות היוצרים שלכם וגם במקרה של הורדת תמונות, בתחתית דף האינטרנט המצורף תקבלו את כל המידע הנדרש על כל תנאי הרישוי השונים של האתר.

שאלות נפוצות

מה ההבדל בין אתרים ללא זכויות יוצרים לאתרים בחינם?

באופן כללי אתרים ללא זכויות יוצרים הם אתרים בחינם. אבל יש אתרים בחינם שבהם יש זכויות יוצרים, ואז צריך לתת קרדיט לצלם עצמו, אתם יכולים להוריד את התמונה ללא עלות, אבל אתם חייבים לציין את הפרטים שהאתר דורש מכם לציין בנוגע למקור התמונה. 

האם ניתן להוריד תמונה ישירות מגוגל?

כן, ניתן להוריד תמונות ישירות מגוגל, המערכת של גוגל מאפשרת לכם לסנן את תוצאות החיפוש כדי למצוא תמונות שניתן להשתמש בהן, בהתאם לתנאי הרישוי המתאימים. בדף הבא תוכלו למצוא את כל המידע על הורדה בטוחה בגוגל: https://support.google.com/websearch/answer/29508?hl=iw&co=GENIE.Platform%3DAndroid

אתרים חינמיים בניגוד לגוגל, כבר עשו עבורכם את העבודה, כל התמונות בחינם באתרים שציינו, ניתנות לשימוש חופשי ללא כל חשש להפרת זכויות יוצרים. אבל, בדומה לשימוש בגוגל, עליכם לפעול בהתאם לדרישות האתר בנוגע לסוגי הרישוי, המסדירים את אופן השימוש בתמונות. בחלק מהאתרים שציינו יש אותם תנאי רישוי עבור כל התמונות בחינם באתר, מה שמקל עליכם את העבודה, באתרים אחרים ישנם תנאי רישוי שונים עבור התמונות

האם האתרים בחינם מציעים גם אופציה בתשלום?

כן, ברוב האתרים ישנה גם אופציה למנוי בתשלום עבור תמונות ספציפיות מהאתר או הגדלת נפח השימוש בתמונות. באתרים מסוימים האתר מעביר אתכם לאתר אחר בתשלום, כאשר אתם בוחרים תמונה להורדה, זאת אחת הדרכים של האתרים בחינם להרוויח כסף. המעבר לאתרים בתשלום מתגמל את האתר החינמי על הפנייה. 

לסיכום

קיימים לא מעט אתרים בין אם חינמיים ובין אם בתשלום. מגוון האתרים מציע שלל שירותים ואפשרויות בחירה. חשוב להיות מודעים כי התמונה שבחרתם בסופו של דבר מייצגת את המותג שלכם. הקדישו מאמץ לאתר את התמונה המתאימה שתעביר את המסר של המותג שלכם בצורה הטובה ביותר.

ברוב המקרים, אתרי תמונות חינמיים מספיקים למצוא את מה שצריך. אבל, אם אתם עושים שימוש בתמונות על בסיס קבוע, כדאי לשקול לשלם עבור אתרי תמונות בתשלום, בסופו של דבר זה יחסוך לכם זמן לאיתור התמונה המתאימה לצד תמונות איכותיות יותר. 

והערה אחרונה, בדקו כמה פעמים לפני שאתם משתמשים בתמונה חינמית, בכל אתר ובכל תמונה יש את הדרישות לשימוש, גם אם רשום שהם בחינם. כל אתר מציע אזור נפרד המסביר על הזכויות והשימוש בתמונה.

מצאתם טעות במאמר או הצעה לאתר חדש שטרם סקרנו? נשמח לדעת בתגובות או ביצירת קשר איתנו.

נכתב על ידילירן לוי

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, מאפשרת לי לתת ביטוי מלא ליכולות הכתיבה שלי, מתוך כבוד רב למילה הכתובה. כל מילה וכל ביטוי נשקלים היטב, ולכל משפט יש משמעות. שיבוץ מילות המפתח בתוך הטקסט נעשה מתוך מחויבות לאיכות, המאפשרת לכל מילת מפתח למצוא את מקומה המתאים.

אני יכול ללמוד תחומים שונים ביעילות וביסודיות, עד כדי רמה של מומחיות בתחום. במהלך עבודתי ביצעתי פרויקטים רבים בתחומים מגוונים מנדל"ן וביטוח עד רפואה משלימה ומוזיקה. כמו כן, ערכתי טקסטים וכתבתי חומר מקצועי עבור מגזינים ועיתונים מקוונים.

נגישות