0Shares

פודבין שירות אחסון פודקאסטים – סקירה מלאה 2024

פודבין שירות אחסון פודקאסטים – סקירה מלאה 2024

פודבין (Podbean) הוא שירות אחסון ליוצרי פודקאסטים שסחף מעל 650,000 פודקאסטים ברחבי העולם בזכות הממשק הנוח שלו, הסטטיסטיקות המפורטות ואיך לא, המחיר שנחשב תחרותי ביותר בהשוואה למתחרים. גם יוצרים ישראלים רבים עושים שימוש בשירות הזה ובהם "מדע גדול, בקטנה", "עושים היסטוריה" עם רן לוי, "הפודיום" ו"מדברים פסיכומטרי" של יואל גבע.
במאמר הזה נסקור את המאפיינים הבולטים של השירות הפופולרי שכדאי לכם להכיר.

לפני הכול: כמה זה עולה?

אחד המאפיינים שהופכים את שירות האחסון פודבין לפופולרי במיוחד הוא המסלול החינמי שלו ליוצרים מתחילים – Podcast Starter, חבילת אחסון שכוללת עד 5 שעות של הקלטה. גם החבילה בתשלום מוצעת במחיר נמוך בהשוואה למתחרים המובילים – רק 9 דולרים בחודש (בתשלום לשנה מראש) שזה יוצא בערך 31 ש״ח בסך הכול.

🎁 הטבה יחודית! הרשמה דרך הקישור המופיע בכתבה הזו, אז תקבלו הטבה לחודש חינם, שזה ואם תשלמו שנה מראש, התשלום יהיה רק בערך 340 ש״ח לשנה בסך הכול לחבילה מסוג ללא הגבלה, הפופולרית ביותר.

חבילות פופלריות

בסיס (חינם)ללא הגבלה (בתשלום)
זמן הקלטה5 שעותללא הגבלה
רוחב פס100 ג'יגה לחודשללא הגבלה
אתר אינטרנט
הפצה אוטומטית לאפליקציות מובילות

*הטבת חודש ראשון חינם לקוראי הבלוג

למה התחברנו?

תוכנת עריכה מובנית – פודבין זמינה גם בגרסה החינמית ומאפשרת הקלטה ועריכה בסיסית ישירות מהאפליקציה. בנוסף ניתן לפרסם את הפודקאסט באופן מידי, לתזמן פרסום עתידי ולפרסם באופן אוטומטי את הפודקאסט גם ברשתות החברתיות.
קל לתפעול – זהו אחד משירותי האחסון המומלצים ליוצרי תוכן מתחילים הודות לפשטות שלו. השימוש בשירות של פודבין מתאים גם למי שמעולם לא התנסה בייצור והעלאה של פודקאסטים בעבר.
חשיפה גבוהה – האתר של פודבין מכיל פודקאסטים של לא פחות מ-250 אלף יוצרים ו-7.5 מיליון פרקים. הפודקאסטים מסודרים בו לפני נושאים, מה שמאפשר לחשוף את התכנים שלכם למשתמשים רבים בקלות – בייחוד בנישות ייחודיות.
סטטיסטיקה מפורטת – כפי שתכף נבין, השירות מציג לכם נתונים שימושיים שיעזרו לגבש תובנות חשובות על הפודקאסט שלכם ולשפר אותו כל הזמן.
אתר מותאם אישית – האתר של הפודקאסט שלכם הוא במידה רבה כרטיס הביקור שלו. אם המאזינים יאהבו את מה שהם שומעים – הם ירצו "לחפור" באתר ולגלות עוד מידע עליכם ועל המוצר שלכם. Podbean מאפשרת לייצר בקלות אתר לפודקאסט שלכם או להטמיע את הפודקאסט באתר חיצוני גם ללא ידע טכני.
אפשרויות פרסום מתקדמות – בפודבין יש מערכת פרסום מתקדמת שעוזרת למפרסמים פוטנציאליים לגלות בקלות פודקאסטים שיתאימו לצרכים שלכם ולשתף איתם פעולה. אם תבחרו לשלב פרסומות בתכנים שלכם – המערכת גם תדע להציג אותם לקהל ממוקד ביותר על פי פילוח דמוגרפי (מיקום, מין, גיל ועוד).
אפשרות לתוכן בתשלום – יש לכם עוקבים נאמנים שיהיו מוכנים לשלם על תכנים אקסקלוסיביים? בפודבין תוכלו לפרסם בקלות גם תכנים ייעודיים למנויי פרימיום וגם לנהל את התשלום על המוצר שלכם ישירות דרך המערכת ולא דרך ספק חיצוני.
חודש התנסות בחינם לקוראי הבלוג – פודבין מציעה חודש התנסות במסלול הפרימיום שלה עם כלל האפשרויות שבו ללא תשלום.

ממשק הניהול: צילומי מסך

למה פחות התחברנו?

המערכת של Podbean נחשבת לאהובה במיוחד בקרב יצרני פודקאסטים, אך ברור שלכל דבר טוב יש גם חסרונות. אחת הביקורות הבולטות ביותר של משתמשים היא על שירות לקוחות איטי, מסורבל ופחות יעיל בהשוואה לשירותים מתחרים.
בנוסף, גולשים רבים השמיעו ביקורת על כך שרוב הנתונים הסטטיסטיים והאפשרויות המתקדמות שהופכות את השירות למוצלח כל כך, מצויים רק במסלול בתשלום ולא בגרסה החינמית.

אילו נתונים סטטיסטיים מציג השירות?

https://blog.rlive.co.il/contact/כאמור, פודבין מציגה נתונים מפורטים ביותר על הפודקאסט ועל הקהל שלכם. זה כולל מידע מפורט על מיקום המאזינים, פילוח הורדות והאזנות על פי זמן ביום ומעורבות של הקהל (Engagement). גם השירות החינמי מציג נתונים על הפודקאסט שלכם – אם כי כאמור בהיקף מצומצם יותר.

למה זה טוב? נתונים על מעורבות הקהל עוזרים לכם להבין לדוגמה כמה מאזינים הקשיבו לכל הפרק, כמה נטשו באמצע וגם האם פרסומות בתחילת הפודקאסט או באמצע גרמו להם להפסיק להאזין. כך תוכלו להבין כמה מעניין התוכן שלכם ואילו חלקים בו טעונים שיפור. בנוסף, נתונים על הזמנים ביום שבהם רוב האנשים מורידים את הפודקאסט יעזרו לכם אולי להבין מתי כדאי לפרסם את הפרקים החדשים כדי "לתפוס" כמה שיותר מאזינים.

מכירים את השירות של פודבין? מה דעתכם עליו? יש מידע חשוב שלא ציינו? יתרונות או חסרונות שחשוב שכולנו נכיר? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו

נכתב על ידימאור מואיגר

מאור מואיגר הוא כותב ועורך תוכן עם תשוקה להסביר נושאים מורכבים בצורה הכי פשוטה שיש.
את הסיפור הראשון שיצר בגיל 7, אמא שלו עוד שומרת במגירה ומאז הוא לא הפסיק לכתוב.
לאורך הדרך הוא כתב בין היתר לאתר "וואלה", "בזק", על סדרות וסרטים ל"סטינג TV" וכמובן על כל מה שחם בעולם הפודקאסטים ל-RLive.

נגישות