0Shares

פודקאסטים לילדים: סיפורים, אגדות ומדע

פודקאסטים לילדים: סיפורים, אגדות ומדע

אחרי הרדיו והטלוויזיה, פרצו הפודקאסטים לחיינו והשפע שהם מציעים הופכים אותם למין "חנות ממתקים למבוגרים". יש הכול מהכול: פודקאסטים להעשרת הידע הכללי, פודקאסטים לשמירה על בריאות נפשית, פודקאסטים קלילים ומצחיקים לנסיעה הביתה מהעבודה ופודקאסטים שמתאימים בול ללוות ביצוע ניקיון בבית.

אבל מה שהתחיל כ'דבר' שמבוגרים נהנים ממנו, החל להתפשט גם לאוזניהם של אנשים צעירים יותר, כלומר ילדים, ולסחוף גם אותם. אז אם אתם רוצים שהילדים שלכם יחכימו במקום לריב במושב האחורי בדרך לטיול לצפון, או אם אתם רוצים לנוח לפעמים מהקראת סיפורים לפני השינה, בטח תמצאו פתרון ברשימה של הפודקאסטים לילדים האיכותית שהכנו לכם, שכוללת המלצות לכל הגילאים – החל מהגיל הרך ועד לגיל ההתבגרות. ברשימה תמצאו פודקאסטים עם סיפורים מחורזים ומשעשעים לצד פודקאסטים בתחומי המדע, החלל, ההיסטוריה והפוליטיקה. ומה השוס? חלק מהפודקאסטים מועברים על ידי ילדים, ממש בגובה העיניים. מוכנים לגלות אותם? תמשיכו לקרוא.

1. סיפורים לילדים בעברית

למי מכם שמחפש פודקאסט עם סיפורים קצרים לילדים (עד כ-20 דק' לפרק), הפודקאסט הזה הוא מציאה: לא רק שהוא יכול לספר לילדיכם סיפור לפני השינה, הוא גם עושה את זה בחרוזים ובהתאמות סגנוניות המתאימות לעולם של ילדינו כיום (כן, גם המילה "אינסטה" השתרבבה לה…)

אוסף הסיפורים הקצרים, כ-100 במספר, כולל אגדות של האחים גרים, את סיפוריו המצליחים של הסופר האנס כריסטיאן אנדרסן, סיפורים מרחבי העולם וגם קלאסיקות למבוגרים שעובדו מחדש, כמו "רומיאו ויוליה" ו" תמונתו של דמיאן גריי". רוצים להכיר לילדיכם את האגדות שגדלתם עליהם? לחצו על פליי ותחזרו בזמן.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

2. ילדי כאן הסכתים

המיוחד בפודקאסט הזה מבית "כאן" הוא שיוצריו הם ילדים בעצמם! אורך הפרקים עד 5 דק', וכל פרק נוצר על ידי ילד אחר ונערך על ידי צוות התוכנית, כך שהאיכות מובטחת. רוצים לנחש לאילו נושאים למשל הקדישו הילדים פרקים? ובכן, לשוקו וגלידה (מפניהם הם מזהירים מיד בתחילת הפרק), לחלומות, לבית הספר, להבדלים בין בני אדם לחיות, ולמקומות שאליהם נעלמו הדיניזאורים. הפודקאסט הזה יגרום הנאה לילדיכם, שסוף סוף יוכלו "לשוחח" על דברים שבאמת מעניינים אותם עם בני גילם.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

3. מסע אל גוף האדם

מגיש הפודקאסט, ד"ר יאיר פוזניאק, יספק לילדיכם הצצה מרתקת לגוף האדם ולמערכות החשובות שפועלות בו. בכל פרק ייצאו הילדים למסע פנימי ומפתיע במכונה המשוכללת בעולם – הלא היא גוף האדם.

בפרק אחד הם יכירו את רוברטו "תא השריר" ואת קלוד "תא הריאה", בפרק אחר הם יבינו איך נוצרים חורים בשיניים ובפרק נוסף הם אפילו יגלו איך מגיעים תינוקות לעולם ומה עובר עליהם עד שהם נולדים… אז למה אתם מחכים? תשלחו את הקישור לילדיכם ותנו להם להרגיש רופאים צעירים.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

4. פרונטירז - מדע לצעירים

אם ילדיכם המתבגרים גם אוהבים אתגר וגם נמשכים למדע, זה כנראה הפודקאסט בשבילם. הפודקאסט מתאפיין בפנייה בגובה העיניים למאזיניו הצעירים, ומי שעורך את הפרקים הם בני נוער.

לפודקאסט יש גם קונספט מעניין: הוא מבקש ממדענים מובילים לשלוח למערכת מאמרים המיועדים לפרסום בכתבי עת נחשבים, ומאפשר למאזינים הצעירים לתת להם משוב. כמובן שהמאמרים לא מוצגים באופן אקדמי אלא בשפה פשוטה, ולילדיכם ניתנת הזדמנות לחוות דעה על נושאים ברומו של עולם, כמו תורת המשחקים, מספרים ראשוניים, כוכבים רחוקים, קרחונים נמסים ואף מיקרובים. ומי יודע, אולי מתישהו הם יציגו מאמר משלהם בתוכנית ויעוררו השראה בדור הבא.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

5. התשובה עם דורון פישלר

הפודקאסט ה"תשובה" כשמו כן הוא – מספק תשובות. מדובר בעוד פודקאסט נהדר מבית רשת "עושים היסטוריה".

אם ילדיכם היצירתיים לא מפסיקים לשאול אתכם שאלות בלתי-רגילות כמו:  לאן הולכות אוניות כדי למות? האם גרגמל יהודי? למה פוליטיקאים גבוהים? איפה החייזרים? למה דווקא האירופאים כבשו את העולם? תנו לפודקאסט "התשובה" לענות להם במקומכם. המנחה דורון פישלר ישמח לספק את סקרנותם עם תשובות לשאלות שאי אפשר לשאול את גוגל.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

6. הפודקאסטים של אדם צעיר

אז אחרי שדיברנו על מדע, נשנה אווירה ונעבור לאומנות ולסיפורי הרפתקאות. יוצרי המגזין המצליח "אדם צעיר" יצרו פודקאסט, וכל פרק בו מתכתב עם גיליון אחר. הפודקאסט מלא בסיפורים ובאורחים, ואפילו שהם בלתי-נראים, ממש אפשר לחוש את החגיגיות באולפן.

בפרקים ייצאו הילדים למסע אחרי הקסם של הארי פוטר, יגלו אם הם "הר געש" רגוע או מתפרץ, יפליגו בעקבות אוצרות, יגיעו לקרנבלים ברחבי העולם, יחליטו אם החושך יותר מפחיד או יותר מרתק אותם ועוד ועוד. כל פרק בפודקאסט הזה יצייד את ילדיכם במוסר השכל לחיים, יסייע להם להבין מה הם מרגישים ויעודד אותם להפעיל את הדמיון.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

7. הפודקאסט של ינוגי ואמא

יש לכם ילדים קטנים? קבלו פודקאסט מתוק, עם פרקים קטנטנים של כ-2 דקות, שיספקו לכם האזנה משותפת וחווייתית עם ילדיכם. הפודקאסט יכול לעזור לכם בתיווך התמודדות עם משברים, כמו פחד מכלבים או גמילה ממוצץ.

מאחר שאמא של ינוגי נתנה לו לבחור לפעמים את נושאי הפרקים, אל תתפלאו שאחד מהם עוסק אך ורק באהבה חסרת הגבולות לפסטה. בפרק אחר אמא וינוגי שרים, ובפרק נוסף הם לומדים איך עובד שעון. ילדיכם בגיל הרך? אין ספק שתמצאו שפה משותפת עם ינוגי ואמא.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

8. אבא ובת מדברים בשבת

אחרי שהמלצנו על פודקאסט של אמא-בן, קבלו המלצה לפודקאסט של אבא-בת, הפעם כזה שמיועד לילדים יותר גדולים. דרור ומאיה הם אב ובת שנהנים לשוחח על כל מיני נושאים  שרחוקים זה מזה אך מרתקים את שניהם, בתחומי המתמטיקה, החלל, המוסיקה והפוליטיקה. רוב הפרקים הם באורך של כעשר דק'.

אם הילדים שלכם חובבי הרפתקאות, תשלחו להם קישור ותנו להם לגלות מי לקח את אחיו הצעיר לטיול בחלל, לאיזה מרחק טס המסוק הראשון בחלל, וכמה אצבעות יש לחייזרים. ואל תדאגו – הם ישמעו בפודקאסט גם על דברים שקשורים לכדור הארץ שלנו.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

9. מה מי מו

הפודקאסט "מה מי מו" גם הוא פודקאסט משפחות. בני משפחת פרגו מיכאלי מספרים שהוא נרקם במהלך תקופת הקורונה, כשהילדים ישבו בבידוד בבית ושאלו הרבה מאוד: למה? פרקי הפודקאסט מספקים תשובות לכל השאלות שלהם, וכנראה שגם לכמה שאלות של הוריהם. בהאזנה, ילדיכם יוכלו להרחיב את הידע שלהם למשל בפוליטיקה ולהבין מהי ממשלת אחדות ומהי הכרזת העצמאות, וגם "לצאת" אל העולם ולהכיר אמירות ייחודיות של צ'רצ'יל ואת הסיפור של חומת ברלין. ואם פוליטיקה היא מחוץ לתחום, אולי ילדיכם ימצאו עניין בפרק שיסייע להם להבין מה כדאי להם לקחת בתרמיל לקראת הטיול.

הפודקאסט מאחר אורחים, ביניהם חוקרים ועיתונאים, ויגרום לילדיכם לפתח חשיבה ביקורתית ועצמאית, עניין משמעותי בימינו. מוזמנים ללחוץ על פליי.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

10. סיפורי תנ"ך לילדים עם עקיבא צוקרמן

כשמו של הפודקאסט כן הוא, מביא לילדיכם את סיפורי התנ"ך, בשפה פשוטה, סיפורית ומלהיבה. ויש גם פרקים מיוחדים על רוח החגים ומנהגיהם. בפודקאסט עקיבא המנחה חופר בהיסטוריה של גיבורים תנ"כיים ומציג אותם מזוויות שונות. הילדים יגלו למשל על חכמתו של שלמה המלך, על ביקורה של מלכת שבא, על יהושע, דוד ושלל דמויות נוספות.

כולנו יודעים שבסיפורי התנ"ך לא חסרה דרמה, הם הרי מלאי עניין והתרחשויות. אבל השפה המסובכת גורמת להרבה מאיתנו להתרחק. הפודקאסט הזה "יחייה" את אירועי התנ"ך עבור ילדיכם ויעורר את סקרנותם.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

11. הפודקאסט של אנה

הפודקאסט מורכב מ-7 פרקים של עד כ-15 דק', ובהם מוקרא היומן שאנה פרנק כתבה ממקום מחבואה בזמן השואה. דרך היומן יוכלו הילדים גם להיחשף אל ההיסטוריה היהודית העגומה, אך גם להתרשם מעוצמות הנפש של אנה ברגעים קשים, ולקבל ממנה השראה.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

12. מדברים מדבר

בפודקאסט הזה הילדים שלכם ייצאו למסע במדבר: הם יכירו את בעלי החיים והצמחים בו, ישמעו אגדות ויכירו את סיפורם של ילדים אחרים שחיים במדבר. הפרקים עוסקים רבות בטבע מדברי ובאנשים שהפכו אותו לנוף שנקף מחלונם. רוצים להחדיר בילדיכם אהבה לטבע? תתחילו במדבר.

האזינו באפליקציית 'הוטקאסט'

נכתב על ידינטלי סויסה

כותבת ועורכת תוכן בתחומי ספרות, היסטוריה ואיכות סביבה.

מוזמנות ומוזמנים להתרשם מפוסטים משעשעים לצד פוסטים כבדי-ראש שכתבתי לעמוד הפייסבוק של ספרייה עירונית.

אם מעניין אתכם ואן גוך: https://did.li/CvbZH
אם מעניינות אתכם דילמות של ספרנים בספרייה (כן, תתפלאו): did.li/IA5fT
אם מעניין אתכם הגשם: did.li/rpCCN
:)

מעוניינים שאצור עבורכם תוכן?
דברו איתי: [email protected]

נגישות