0Shares

מה זה מיקסר סאונד לפודקאסט? סקירה ואיך לבחור נכון

מה זה מיקסר סאונד לפודקאסט? סקירה ואיך לבחור נכון

יוצרים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הפודקאסטים לא צריכים הרבה יותר ממיקרופון ומחשב כדי להתחיל לעבוד. אבל כמו בכל תחום – אם רוצים להתמקצע ולשפר את איכות הסאונד – יש הרבה דברים שניתן לעשות. אחד השדרוגים הראשונים והבסיסיים בדרך הזאת הוא רכישה של מיקסר סאונד מקצועי. בואו נבין למה בכלל זה טוב ואיך לקנות את זה שעונה על הצרכים שלהם.

מיקסר: השקעה חכמה או הוצאה מיותרת?

מיקסר, או מערבל צלילים בעברית, הוא מכשיר שעוזר לשלוט בעוצמת הסאונד, לאזן את הצלילים השונים ולנהל ביעילות כמה ערוצי קול במקביל. כאמור, לא מוכרחים להשתמש בו כדי להקליט פודקאסט – אך הוא בהחלט עשוי לשפר את איכות הסאונד ולאפשר שליטה טובה יותר על התוצר.
אם הפודקאסט כולל בעיקר דובר אחד ללא מוסיקה, יכול להיות שכדאי לוותר על המיקסר. אבל אם אתם מתכננים להקליט הרבה ראיונות, לארח הופעות מוזיקליות באולפן או להקליט בחוץ – ייתכן שזה בדיוק מה שאתם צריכים כדי להבטיח הקלטה איכותית.

מה לקחת בחשבון כשבוחרים מיקסר?

מספר ערוצים – כמה ערוצים ניתן לחבר למיקסר סאונד שאתם חושבים לקנות? האם אתם צריכים שהמיקסר ידע לנהל מספר רב של ערוצים במקביל? זה רלוונטי במיוחד אם אתם מקליטים מוזיקה בהופעה חיה עם כמה כלי נגינה או שיחות מרובות משתתפים.
חיבור – רוב המיקסרים מכילים חיבור ל-Aux, FX Send או USB. כיום חלק גדול מהמיקסרים מכילים שילוב של החיבורים האלו. חשוב לבחון את הציוד שלכם ולהבין איזה מיקסר לפודקאסט מתאים להם כדי שלא תצטרכו לרכוש מתאמים נוספים בהמשך.
ניידות – האם אתם מתכוונים להשתמש במיקסר רק בתוך האולפן שלכם או להוציא אותו החוצה להופעות, ראיונות או הקלטה בשטח? חלק מהמיקסרים המקצועיים הם גדולים ומקשים על ההתניידות בעוד שאחרים מותאמים ביותר לטיולים ולנסיעות.

מיקסרים מומלצים: בהתאם לתקציב שלכם

הזול והבסיסי: Yamaha MG10

אמ;לק: קומפקטי, עם מחיר תחרותי ועושה את העבודה.
למה התחברנו? מיקסר קטן ואיכותי בעלות נמוכה ועם אפשרויות שליטה רבות שמצויות בדרך כלל במוצרים יקרים יותר. הוא מכיל 10 ערוצים וחיבור Aux. קומפקטי ונוח לנשיאה בהקלטות מחוץ לאולפן.
למה פחות התחברנו? חלק מהאנשים, בעיקר אלו שרוצים להקליט להקות בהופעה חיה, יידרשו למספר גדול יותר של ערוצים. מיקסרים יקרים יותר יכילו גם אפשרויות שליטה רבות יותר.

לרכישה באמזון

מקום טוב באמצע: Behringer Xenyx 1204

אמ;לק: מיקסר סאונד איכותי עם חיבור USB. מתאים גם להקלטת כמה דוברים במקביל.
למה התחברנו? מספר רב של ערוצים עם שליטה נוחה וויסות פשוט בין כולם. מתאים להקלטת מספר רב של דוברים במקביל. מכיל גם חיבור USB מובנה להעברת הסאונד ישירות למחשב בקלות או להקלטה באמצעות מכשיר דיגיטלי אחר.
למה פחות התחברנו? המיקסר מתאים בעיקר ליוצרי פודקאסטים ופחות למוזיקאים. הסאונד אידאלי להעברה למחשב אבל נשמעה ביקורת על האיכות שלו בהגברה וערבול של הצליל בהופעות חיות.

לרכישה באמזון

היקר: The Rodecaster

אמ;לק: אפשרויות רבות לשליטה בסאונד, חיבור Bluetooth וכרטיס זיכרון דיגיטלי לאחסון ההקלטות.
למה התחברנו? המיקסר הזה שייך לחברת Rode שמייצרת ציוד בהתאמה מיטבית ליצרני פודקאסטים. המיקסר מציע כמות גדולה של פיצ'רים. לדוגמה, יש בו כפתור ייעודי שעוזר לשלב מוזיקה שמתחזקת בהדרגה תוך כדי הקלטת הדיבור – ובכך חוסך את התלות בתוכנת עריכה חיצונית. יש בו גם חיבור Bluetooth להקלטת שיחות מהסמארטפון ישירות לפודקאסט וכרטיס זיכרון דיגיטלי לאחסון ההקלטות במכשיר.
למה פחות התחברנו? המיקסר הזה לא זול בהשוואה למוצרים אחרים בתחום והשימוש בו עלול להיות מעט מסורבל לאנשים ללא ניסיון.

לרכישה באמזון

כבר משתמשים במיקסר משלכם? יש לכם המלצה או דיס-המלצה שיכולה להועיל לשאר הקוראים? שתפו אותנו בתגובות בחוויית העבודה עם המיקסר שרכשתם.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו

נכתב על ידימאור מואיגר

מאור מואיגר הוא כותב ועורך תוכן עם תשוקה להסביר נושאים מורכבים בצורה הכי פשוטה שיש.
את הסיפור הראשון שיצר בגיל 7, אמא שלו עוד שומרת במגירה ומאז הוא לא הפסיק לכתוב.
לאורך הדרך הוא כתב בין היתר לאתר "וואלה", "בזק", על סדרות וסרטים ל"סטינג TV" וכמובן על כל מה שחם בעולם הפודקאסטים ל-RLive.

נגישות