0Shares

מהו נתח שוק של חברות אחסון של פודקאסטים ישראליים?

מהו נתח שוק של חברות אחסון של פודקאסטים ישראליים?

בדקנו מעל 3000 פודקאסטים ישראלים ואלו התוצאות של שירות אחסון פודקאסטים המועדף של פודקאסטים בישראל.

תחום הפודקאסטים בישראל מתפתח משנה לשנה ומציע למשתמשים אפשרויות האזנה לפודקאסטים בנושאי תוכן מגוונים מאוד. זו כבר עובדה כי הפודקאסטים הפכו לפורמט תוכן איכותי, המאפשר למשתמשים ללמוד, לשתף ולהאזין לפודקאסטים במגוון של נושאים.
לאחר הקלטת פודקאסט, נכנס השלב לבחירת חברת אחסון שתהיה אחראית על הפצת הפרקים, קבלת סטטסטיקות, ניהול ועוד. כתבנו על זה רבות במאמר – איך להקליט פודקאסט.
כדי לבחון את הנתונים ולקבוע אילו שירות אחסון פודקאסט הוא הפופולרי מבין הפודקאסטים בישראל, לאחסון פודקאסטים, נביט על המספרים.

יוצאים לדרך

על פי המספרים שנאספו מעשרות אלפי פודקאסטים ישראלים, התברר כי שירות Anchor.fm (השייך לחברת ספוטיפי) הוא השירות הפופולרי ביותר עם מעל 37% נתח שוק. זהו מספר מרשים אך גם לא מפתיע עצם העובדה כי פודקאסטרים רבים יעדיפו שירות חינמי לאחסון הפודקאסט, אך כידוע, בשירותים חינמיים כאשר אתם לא משלמים, אתם המוצר ואת המידע שלכם מוכרים ויש לבדוק היטב את תקנון השימוש של ספוטיפי לפני פתיחת חשבון.

2. במקום השני מצויה חברת Omny Studio בנתח שוק של 14.7%. כאן, נראה כי השימוש בשירות Omny פופולרי, ואפילו תאגיד השידור הציבורי כאן בחר כספק המרכזי לאחסון הפודקאסטים ואנו סבורים כי זו הסיבה לנתח השוק הגדול יחסית. לעומת Anchor.fm. השירות של Omny Studio מספק פלטפורמה בתשלום אך מקצועית לאחסון ושיתוף פודקאסטים יחד עם כלי ניתוח וניהול של המידע.

3. במקום השלישי נמצא השירות Podbean עם נתח שוק של 13.7%. גם כאן מדובר במספר משמעותי שמציין על העדפה רחבה לשימוש בשירות של פודבין על ידי פודקאסטרים ישראלים המציע פלטפורמה נוחה עם אפשרויות רבות ומחיר משתלם, כתבנו עליו רבות בעבר (בנוסף, פודבין מציעה הטבת חודש חינם בהצטרפות דרך הבלוג של RLive).

בהמשך המצעד,
4. שירות Buzzsprout מוביל את דרכו עם נתח שוק 4.4%, פלטפורמה מקצועית בתשלום עם אפשרויות רבות להפצה וסטטיסטיקות.
5. שירות castbox החינמי עם נתח שוק של 3.84%. שירות חינמי ללא תשלום, אך פחות מוכר ליוצר הישראלי ומציע פלטפורמה עם אפשרויות בסיסיות אך חינמית.
6. שירות SoundCloud עם נתח שוק של 3.54%. פלטפורמה וותיקה ומוכרת אך עם פחות מיקוד לפודקאסטים ויותר להפצת קבצי אודיו.
7. שירות spreaker עם נתח שוק של 3.39%. כאן מדובר על פלטפורמה בתשלום אך מקצועית עם אפשרויות רבות לסטטסטיקות והפצה.
8. שירות Simplecast עם נתח שוק של 3.21%, פלטפורמה מקצועית בתשלום עם אפשרויות רבות
9. שירות Pinecast עם נתח שוק של 2.31%, פלטפורמה מקצועית עם אפשרות מסלול חינמי ומסלול משתלם בתשלום החל מ 10$ בחודש.
10. שירות Captivate עם נתח שוק של 2.24%. פלטפורמה מקצועית בתשלום עם אפשרויות רבות, ומסלולים שונים בתשלום.

*בהמשך ניתן לראות גרף עוגה עם החלוקה ושירותי אחסון נוספים עם נתח שוק של 2% ומטה.

גרף פאי

לסיכום

הנתונים מראים כי הבחירה של יוצרים ישראליים בשירותי אחסון פודקאסטים היא מגוונת מאוד. אך חשוב לשים לב – למרות כי anchor.fm החינמית היא המובילה ברשימה, יוצרי הפודקאסטים הישראלי העדיפו שירותי אחסון פודקאסטים בתשלום לעומת חינמיים (בהסתכלות כוללת של שירותים בתשלום לעומת שירותים חינמיים). וסביר להניח כי נתונים אלו מצביעים שאפשרויות מקצועיות חשובות בהרבה מאשר שירות חינם המתאימים ביותר לצרכיהם ולסגנון הפודקאסט שהם מייצרים.

*הנתונים מציינים את יחס נתח השוק של שירות אחסון פודקאסטים מתוך סך הכולל של הפודקאסטים בישראל נכון ליולי 2023.
**אין לראות במאמר המלצה כזו או אחרת של שירות אחסון. מאמר זה מביא רק מידע כללי בלבד.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו

נכתב על ידישלומי יוסף

כותב תוכן כבר מעל עשור ומאזין לפודקאסטים מתמיד, הכרתי עולמות תוכן רבים בעזרת האזנה לפודקאסטים. אני אוהב לכתוב על שיווק, טכנולוגיה ובנוסף לגלות כיצד פודקאסטים יכולים להצמיח עסקים ומותגים אישיים על ידי הכרת טרנדים וטכנולוגיות העדכניות ביותר. ככותב תוכן, אני מסוגל להתאים את סגנון הכתיבה שלי לקהל הקוראים וליצור תוכן נפלא.

נגישות