0Shares

6 המלצות פודקאסטים על כלכלה

6 המלצות פודקאסטים על כלכלה

כדי להבין בכלכלה לא חייבים להיות בנקאי מעונב שמדבר בטון יבש ומציין מושגים טכניים שרק מפחידים אותנו ומרחיקים אותנו מהנושא החשוב הזה. כסף הוא חלק מהעוצמה שלנו ועל מנת שנדע לנהל אותו היטב, כדאי לרכוש מושג בסיסי במה שמתרחש בעולם הכלכלי. לפניכם רשימת פודאקסטים מומלצים בעברית, שירחיבו את הידע שלכם בתחום הכלכלה והפיננסים.

כשבגרוש היה חור

רועי גרון מבקש לחלוק את הידע המרתק שלו בהיסטוריה המכובדת וארוכת השנים של הכלכלה. רועי, בעל תואר שני מחקרי בכלכלה, סוקר אירועים היסטוריים משמעותיים מאספקט כלכלי שונה ומעמיק – נושאים כגון עליית האוליגרכים עם נפילת חומת הברזל, השפל הגדול בארצות הברית ועוד. מעולה לחובבי היסטוריה וכלכלה המבקשים להרחיב אופקים בשני הנושאים.

קטע כלכלי

כלכלה "הוליסטית", אם תרצו לכנות זאת כך, היא המאפיין העיקרי של הפודקאסט הזה, הנערך על ידי אושי שוהם קראוס – מומחה בעל תואר דוקטור ומרצה מבוקש לפילוסופיה של הכלכלה. מלבד היותו כותב מאמרים וטורים בנושא, קראוס הוא גם מחבר ספרי עיון ויועץ בתחומי עתידנות, טכנולוגיה וכלכלה. "קטע כלכלי" מתמקד בזוויות בלתי שגרתיות של עולם הכלכלה – מנקודת מבט פילוסופית והיסטורית, ומצליח לספק תמונה מקיפה ומלאה במגוון נושאים כלכליים, כדוגמת "הכלכלה של משחקי המחשב", "ארגוני עובדים וצדק חברתי", "משבר האקלים והקפיטליזם".

ערך מוסף

אוצר בלום של ידע בנושאים כלכליים שונים – לבני אדם פשוטים וגם לכל מי שלא למד כלכלה בדרכים רשמיות ומוסדרות. האזנה לפודקאסט תאפשר לכם ללמוד מושגים כלכליים חשובים ועל אופן השפעתם על חיי היום-יום. שני בוגרי משרד האוצר, ליאור תבורי וטל וולפסון, יצרו את "ערך נוסף" כדי לספר לאנשים בשפה שלהם את מה שמתרחש במסדרונות האוצר – המקום בו מתקבלות החלטות כלכליות מהותיות עבור מדינת ישראל, המעצבות את המדיניות הכלכליות המשפיעה על כל אחד מאיתנו. הפודקאסט, שעורכיו פועלים לקיום השיח הכלכלי-חברתי בארץ, מעניקים הצצה מעניינת במיוחד אל העולם של קבלת ההחלטות הכלכליות, מדברים דילמות כלכליות לאומיות וגם לא חוסכים ביקורת נחוצה.
מלבד זאת, יצרו ליאור וטל פודקאסט נוסף העוסק בכלכלה אישית הנוגעת לכל אחד מאיתנו, העוסק בנושאים כגון בנקים, פנסיה ומשכנתא. מומלץ לחובבי כלכלה ולאלו המתעניינים בפיננסיים, שיקבלו שם עצות פרקטיות ויישימות.

חיות כיס

פודקאסט מרתק המופק על ידי מחלקת הדיגיטל של "כאן" – תאגיד השידור הישראלי – שעד היום הפיקה לא מעט פודקאסטים, וזהו אחד מהמובילים והוותיקים שלה. מבוצעת בפודקאסט הזה עבודת עריכה מושקעת והוא כולל נושאים מעניינים – החל ממוצרי צריכה פשוטים ועד ניתוח של אירועים כלכליים גדולים (למשל, על המשבר הכלכלי של 2008 ודרכי ההתמודדות של איסלנד לעומת מדינות אחרות). "חיות כיס", המונחה על ידי העיתונאים הכלכליים צליל אברהם, דנה פרנק ושאול אמסטרדמסקי, מתגאה בלמעלה מ-100 פרקים שהופקו עד היום, כאשר כל פרק מוקדש לנושא אקטואלי אחר בכלכלה של ימינו, וכולל פרשנות לגבי ההשפעות על חיי היום-יום שלנו, האנשים ה"פשוטים". כל פודקאסט אורך כחצי שעה וכולל קטעי ריאיון עם מומחים בנושא הפרק, התורמים לדיון זוויות נוספות ומעניינות.

בקטנה שאלות קטנות, דילמות גדולות

שרון בירקמן היא האישה ש"עושה זאת אחרת", ושבגלל שנגמר לה המקום בבית – הפסיקה לקנות. הפילוסופיה שלה מתנגדת לתרבות הצריכה שפשתה גם במחוזותינו והיא מיטיבה לבטא זאת בפודקאסט שלה, "בקטנה". תמצאו אצלה דיון והתעמקות בשאלות שבהן כולנו מתעסקים ביום-יום, כמו "מתנות לחג – כן או לא?", "התאוששות תקציבית אחרי הקיץ", "זול יותר או איכותי יותר" ועוד.

כסף והשקעות בגובה העיניים

עמית עשת, יועץ עסקי ופיננסי המחזיק בתואר בהנדסת כלכלה וניהול, עוסק בתחום הפיננסים וההשקעות יותר מ-40 שנים. עמיר הבין במהלך שנות עבודתו שרבים מאיתנו חוששים מהשקעות כי אנו בטוחים שחייבים להיות מקצוענים או עשירים כדי לעסוק בכך, ושאחרת אנחנו פשוט מהמרים על הכסף שלנו; אז הוא החליט לפנות לקהל הרחב באמצעות הפודקאסט שיצר, "כסף והשקעות בגובה העיניים". בכל פרק מתארח בפודקאסט מומחה מעולם ההשקעות, ויחד הם מנהלים שיחה בשפה פשוטה, במהלכה הם משתפים מהניסיון והידע שצברו במהלך השנים, דרכה תוכלו ללמוד ולהשכיל בנושאי השקעה נבונה, שעשויה גם להניב לכם רווחים.

לסיכום: נושאים כמו כלכלה וכספים עשויים אמנם להפחיד את אלו שאינם מתעסקים בהם ביום-יום, ולשם כך הוקמו הפודקאסטים שהוזכרו כאן – כדי שנוכל ללמוד ממומחים בכלכלה שאוהבים את התחום ומבינים בו מספיק כדי להיות מסוגלים לדבר עם המאזינים בגובה העיניים ולפשט עבורם הסברים שבמקרים אחרים נשמעים מסובכים ולא ברורים.

נכתב על ידיטל הלוי

אוהב לקרוא ולחקור. חובב נגינה, טיולים, סיורים במעמקי הנפש, ויטמינים ומינראלים.

נגישות